25 juni 2012

Muziek #1 Turin Brakes

Als iemand vraagt: 'wat voor muziek vind je eigenlijk leuk?' weet ik nooit goed wat ik moet zeggen. Vaak komt er dan zoiets uit als: 'ehhh gewoon, vanalles' , met als gevolg dat diegene begint over een band die ik vre-se-lijk vind. Natuurlijk vind ik ook niet álles leuk... Zulke mensen zijn er wel, die bij elk willekeurig onderwerp roepen hoe leuk en geweldig het niet is. Maar dat is natuurlijk nogal oppervlakkig, je moet wel een soort smaak-kameleon zijn, wil je alles en iedereen maar leuk vinden. Wel probeer ik altijd open te staan voor nieuwe genres. Omdat een mens nooit klaar is met leren en er dus altijd wel wat nieuws te proberen is.

Daarom lijkt het me leuk (ja, echt oprécht leuk) om wat van mijn favoriete muziek te laten horen. Gewoon, omdat het kan. Van Nederpop tot zware soul, van dansen-tot-je-niet-meer-kunt-muziek, tot muziek om bij te janken. En wie weet vind je ook wel wat 'leuks'...


# Turin Brakes


Een band waarvan ik voor het eerst bij Gossip Girl wat hoorde (wat er verder niet meer veel toe doet natuurlijk..). Het nummer Dark on Fire vond ik eigenlijk direct leuk... En omdat ik altijd de vreemde drang heb om meer van iets te weten, besloot ik ook om meer nummers van deze Britse band op te zoeken. En ik was aangenaam verrast, want wat een leuke band !! Hier een aantal van mijn veel te vaak gedraaide nummers...


Dark on Fire



Sea Change



Underdog (Save me)



Chim Chim Cher-ee ; last but not least; cover van het bekende liedje van de film Mary Poppins)

Toch awesome hoe zo'n vrolijk nummer uit een musical kan worden omgetoverd tot een zwaar en aandoenlijk nummer!


Een geweldige band waar ik zeker nog meer van wil horen en ik hoop dat je er na deze blogpost ook zo over denkt!



Ciao!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten