8 april 2013

Shopverslaving

Oh lieve help, ik heb echt een shopverslaving.

Ik weet dat heel veel mensen dat roepen... En ik bedoelde het in het begin ook niet serieus, maar na een aantal maanden kan ik wel vaststellen dat het toch een soort van probleem begint te worden.

Kijk: werken is mooi, en het is fijn als je er iets voor krijgt... Maar als je werkt, met het idee van: ''ik heb het later nodig'' en tegelijk wil je het nú uitgeven (och, vooral als je je loonstrookje binnen krijgt... een ware hel).

Goed, er zit vast iets heel psychologisch achter. Misschien is het omdat ik eerder altijd met m'n moeder ging winkelen, en nu dat niet meer -zo vaak- kan, + ik heb 24/7 online winkelen tot mijn beschikking... Of is het omdat ik eerder altijd de kleren van mijn broers kreeg (oke, dat gaat wel zo'n 10 jaar terug...) en niet echt een eigen stijl ontwikkelde. En dan komt het internet met haar duizende webshops en inspirerende mode-blogs en dat helpt ook niet echt...

Wat ook niet helpt, is dat H&M zo ontiegelijk goedkoop is. En al helemaal met kortingscodes. Geeft zo'n kick, als je iets goedkoops vindt en BAM is het opeens nog goedkoper... Magieeeee... (laatst bijvoorbeeld een neonroze trui voor TWEE EURO. Say whaaaaaat)

Het probleem is al helemaal dat ik de dingen die ik koop, ook echt leuk vind.... Of hoort dat ook bij de verslaving? Denken dat je iets nodig hebt, dat je iets geweldig vindt, en dat je dat dan als smoesje gebruikt om maar blijven te shoppen?

Ik weet alleen dat ik er beter mee kan stoppen. Misschien moet ik maar gewoon een hobby vinden. Of een obsessie. Een schoonmaak-obsessie, een bacterie-fobie... Zou mijn ''nette' kamer wel blij mee zijn....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten