20 oktober 2012

Doe Maar! (Symphonica in Rosso!)

Vanavond ga ik naar Symphonica in Rosso!

Wacht. ''Waarom heet het eigenlijk zo?''
Laten we het opzoeken!
O my.
Dúh.

'Rosso' is Italiaans voor 'rood'. Veel mensen doen rode kleren aan.

''Waarom 'rosso' ?'': Marco Borsato deed de eerste editie van Symphonica in Rosso, hierbij vroeg hij alle mensen in het rood te komen (toen had 'ie z'n hit 'Rood'). En Marco Borsato heeft roots in Italië, praat vloeiend Italiaans en zong zelfs eerst in het Italiaans. Vandaar dus de Italiaanse titel! En als traditie is de 'onofficiële' dresscode dus ook rood!

Vanavond (en de avonden hiervoor) is Doe Maar aan de beurt!



De eerste keer dat ik iets hoorde van Doe Maar was in de film 'Abeltje'. Toen wist ik nog niet dat het Doe Maar was (net zoals ik bij the Parent Trap niet wist dat 'here comes the sun' van the Beatles was. schaam.)
& eigenlijk was/ben ik helemaal geen fan van Doe Maar. Hoewel ik hun muziek dus altijd wel leuk heb gevonden, dat wel. Het lijkt me vooral een toffe belevenis (en om later als ik een oud vrouwtje ben, toch nog te kunnen zeggen dat ik wel degelijk in mijn jeugd iets heb beleefd. -ja ja, de excursies naar Straatsburg en Rome, o en het uitje naar Amsterdam, waren ook best wel heel erg episch-, ik kan recht uit mijn hart zeggen dat Italiaanse koffie echt beter is, ook al was die automaatprut niet om door je strot te duwen). Eh, waar ging het ook al weer over? O ja, de geweldige belevenis die het wordt, dus. En omdat Doe Maar toch wel dé band is die je noemt als je het over Nederpop in de 80's hebt. Ik kwam er achter dat Sting (the Police, ook zo'n awesome band) er een aantal jaar geleden was met Symphonica in Rosso, mén wat moet dat episch zijn geweest.

Niet alleen Doe Maar komt, maar er zullen nog veel meer -vroeger- hippe bands komen :P Frank Boeijen (van hét liedje over Linda's, zie: http://cafemme.blogspot.nl/2012/07/over-lindas.html ), Het Goede Doel, VOF de kunst en Toontje lager (van de laatste 2 waarschijnlijk alleen de zangers) komen. En dat zijn toch best grote namen in de popgeschiedenis der Nederland. O! En Gers Pardoel komt waarschijnlijk ook! Dat is wel heul tof! Ik vind de samenwerking van Gers Pardoel en Doe Maar eigenlijk wel een beetje... appart.
Vind het origineel veel mooier. (subtiel Linda, subtiel)

oke, dit filmpje heeft er verder niks (nouja, hij immiteert een aantal bands dat vanavond ook komt!) mee te maken, maar is wel echt hilarisch:

haha xD

Anywaaaay, heb er heel veel zin in! 'k ga samen met m'n tante en wordt vast een hele mooie avond :)
& morgen of overmorgen maak ik wel even een leuke samenvatting van de avond, compleet met foto's en kleur- geur- en smaakbeleving. :") Ik zou maar vast speciale apparatuur gaan aanschaffen ;)

Lieeeeefs ! (:



2 opmerkingen:

  1. Om eerlijk te zijn had ik nog nooit van Symphonica in Rosso gehoord... maar het is een concert dus het moet wel leuk zijn :D

    Veel plezier!


    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :O serieus? Echt heel vet was 't!! Het is zegmaar een concert (duh :P)en 1 band is de 'hoofdact' en dan komen er nog meer bands met soortgelijke muziek/uit de zelfde tijd... echt heel leuk!! Was wel prijzig, maar echt een topavond :)

      hihi nog bedankt :P

      lieeeeeefs x

      Verwijderen