25 november 2012

Hier word ik mee wakker...

Ik heb lang nagedacht over welk briljant nummer ik zou bestempelen als mijn 'alarmlied'. (Dus het lied dat afgaat als ik vroeg op moet staan)

Ik had een aantal eisen:
- het moet een mooi lied zijn (düh)
- het moet een rustig lied zijn
- het moet een lied zijn waar je niet na 20 keer al gek van wordt
- het moet wel een lied zijn waar je wakker van wordt

Je kunt al die eisen vergeten en vervolgens een nummer kiezen als... 'Get out of your lazy bed', gewoon 'omdat het hilarisch is'. Maar na de 2de keer werd ik er al gestoord van.

Vervolgens stond dit liedje op mijn mobiel. Zoals vaker had ik hem nog nooit eerder gehoord, want ik heb de rare gewoonte om willekeurig liedjes van een bekende artiest te downloaden.

Het nummer is 'Heart of Life' van John Mayer.



En waarom vind ik deze zo geweldig? 1) hij is rustig 2) je wordt er niet gek van maar 3) je wordt er wel wakker van.

Pas na 20 minuten hoor je de zoetgevooisde klanken van John Mayer (mén wat een stem), en dus kún je eigenlijk niet gek worden van dit nummer. Het begin is wel catchy, maar niet gekmakend! Oftewel: perfect!

En, waar mee word jij wakker?

Loifs x

1 opmerking:

  1. Ik heb altijd gewoon de trilstand van mijn MoMo...
    Een vriendin van mij heeft een hele tijd een stomme vrouw met de meest kinderachtige stem óóit die 'Begin de dag met een dansje' zingt. Dat is redelijk lelijk als je daar logeert en laat gaat slapen, en vervolgens héél vroeg wakker wordt met zoiets afgrijselijks...
    (Vervolgens ging ik in Rome mijn nichtje en haar vriendin, met wie ik op de kamer sliep, daarmee wakker maken :D )

    BeantwoordenVerwijderen