19 november 2012

Soms is Google niet je beste vriend.

'Ik google het wel even' denk je vast weleens. Als je snel iets te weten wilt komen, kan de zoekmachine ontzettend handig zijn. Maar als je ergens last van hebt, kan het soms erg vervelend zijn...




Gisterochtend had ik opeens ontzettende spierpijn in mijn bovenbeen. Heel vreemd ook, want het was alleen aan het rechterbeen. Zaterdagavond heb ik gewerkt en dat was op zich wel 'zwaar' werk: we moesten de schappen leeghalen, deze woensdag wordt namelijk het nieuwe filiaal geopend! Goed, ik had het nog nooit eerder gedaan, en was dus als een echt beginneling bezig (alles netjes willen neerzetten, anderen smeten het er gewoon in...) Maar toen dacht  ik aan de woorden van de manager(geen idee of ze een manager is, ze is... iemand): die had me een week geleden namelijk duidelijk gemaakt dat ik veel te langzaam was. Hoe dat gesprek toen verliep?

Vrouw: 'Valt je hier in de winkel ook iets op?'
Ik: 'ehh... niet... echt...'
Vrouw: 'Jij loopt zo: *loopt heel langzaam* en alle anderen lopen hier zo *loopt opeens heel snel*. Je loopt hier heel relaxed rond, maar dat moet natuurlijk niet!'
Ik: 'Dat weet ik wel, maar ik ben nog maar net begonnen en ik weet nog niet waar alles staat en wat ik allemaal moet doen en huhuhuhu -dat zei ik niet echt natuurlijk, maar ik begon gewoon ontzettend te ratelen-'
Vrouw: 'Ja nee dat snap ik wel, maar als je hier wilt werken moet er wel wat meer pit in'

En toen probeerde ik 5 keer zo snel te werken. Net te doen alsof ik weet waar ik mee bezig ben.
Blijkbaar ben ik die zaterdagavond iets te fanatiek geweest.

Als je dan 'spierpijn bovenbeen' intikt bij Google , kom je de meest vreemde dingen tegen.
- vitaminetekort
- liesbreuk
- slijmbeursonsteking
- bekkeninstabiliteit
- trombosebeen (huh? )

Dus nou ben ik ontzettend bang dat ik een of andere aandoening heb. Ik had het gewoon niet moeten opzoeken. Maar daar is nu natuurlijk niks meer aan te doen.

Ik hoop maar dat het morgen minder is, want dan mag ik weer werken. En autorijlessen. Hopen dat m'n been het doet, ander kan ik niet meer gas geven en remmen. En dan kom je niet heel ver vooruit.

(O, en waarom ik een gesprek van een week geleden nog zo goed weet? Omdat die vrouw me steeds zo aankijkt van: 'je bent nog niet snel genoeg *enge lach*'. En omdat ze serieus voordeed hoe ik liep. En als ik ergens niet tegenkan, is het zulke kritiek, dat blijft gewoon op je netvlies hangen. En omdat , van alle nieuw aangenomen mensen, de helft waarschijnlijk wordt ontslagen. En ik ben een van de oudsten... )

Dus mensen, 's werelds meest gebruikte zoekmachine is momenteel niet mijn beste vriend. Maar als ik binnenkort weer wil weten hoe dat ene liedje ook al weer heette of hoe ik die koekjes nou perfect zou krijgen, dan zijn we weer BOFF's. (Best Online Friends Forever :") ).

Toedels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten